Кошик
699 відгуків
Працюємо з 10:00 до 18:00. СБ-НД - вихідні.Нова Пошта
Diesel.ck.ua Інтернет-магазин запчастин

Антифриз - Antifreeze - Охолоджуюча рідина

Антифриз - Antifreeze - Охолоджуюча рідина

Антифризом найчастіше називають автомобільну охолоджуючу рідину, так як температура її замерзання нижче температури замерзання води. Він призначений для запобігання пошкодження деталей, викликаного розширенням води при її замерзанні. Антифризи не тільки мають більш низьку температуру замерзання, але і при замерзанні утворюють кашоподібну масу, утворення якої не пошкоджує деталі двигуна, хоча і не дозволяє двигуну нормально працювати. Тому температура замерзання є важливою їх експлуатаційної характеристикою.


Стандартна формула антифризу включає:

1. Моноетиленгліколь (крім пониження температури замерзання призводить до підвищення температури кипіння охолоджуючої рідини, що є додатковою перевагою при експлуатації автомобілів в теплу пору року), оскільки він є надзвичайно агресивним до кольоровим металам речовиною, то для нейтралізації цього негативного впливу застосовують присадки.

2. Пакет присадок надає антифризу антикорозійні, антикавитационные, антипінні та флуоресцентні властивості.

3. Вода є компонентом, який або вже перебуває у складі антифризу (доданий на заводі) або додається самостійно автомобілістом до концентрату у співвідношенні 1:1 (зазвичай концентрат, розведений 1:1 дає температуру замерзання від -37°C до -42°C в залежності від формули).

4. Барвник надає антифризу той чи інший колір. Колір антифризу не має відношення до його експлуатаційними властивостями.


В даний час, антифризи за складом антикорозійних присадок діляться на 4 типи: карбоксилатный (ОАТ), гібридний (Hybrid), лобрид (Lobrid) та традиційний (Traditional).

Карбоксилатні антифризи містять інгібітори корозії на основі органічних (карбонових) кислот. Карбоксилатні інгібітори не утворюють захисного шару по всій поверхні системи, але адсорбуються лише в місцях виникнення корозії з утворенням захисних шарів товщиною не більше 0,1 мікрона. Карбоксилатный антифриз має більший термін служби (більше 5 років) і краще захищає метали від корозії і кавітації, що забезпечує оптимальне охолодження двигуна.

Гібридні антифризи містять, крім органічних (карбоксилатных) інгібіторів, також і неорганічні інгібітори – силікати (європейська технологія), нітрити (американська технологія) або фосфати (японська і корейська технологія). Гібридні антифризи мають термін служби 3-5 років.

Антифризи лобрид. Починаючи з 2008 р. з'явився новий вид антифризів, в яких органічна основа поєднується з невеликою кількістю мінеральних інгібіторів. Для них ще не встановлено загальноприйнятого позначення. Розробники називають їх «Lobrid coolants» або «SOAT coolants».

Традиційні антифризи. Автолюбителі спочатку використовували воду для охолодження мотора своїх автомобілів. Але взимку вона замерзала, з-за цього стали додавати у воду етиленгліколь. З ним, охолоджуюча рідина не замерзала при негативних температурах повітря і не руйнувала деталі двигуна і його системи охолодження. Так тривало б довго, якби не сучасний технічний прогрес. Він зажадав зниження маси автомобіля і підвищення якості деталей при зниженні їх собівартості. Так стали з'являтися деталі системи двигуна з алюмінієвих сплавів. Все б добре, але етиленгліколь, який заливали в систему охолодження, став руйнувати деталі з алюмінієвих сплавів, а саме роз'їдав радіатор і з'єднувальні трубки. Тоді був винайдений антифриз під маркою «Тосол», який містив спеціальні присадки. Вони протистояли корозії, створюючи захисний шар проти дії етиленгліколю. Тосол і його численні модифікації відносяться до традиційного типу антифризів.

Традиційні антифризи в якості інгібіторів корозії містять неорганічні речовини – силікати, фосфати, бораты, нітрити, аміни, нітрати і їх комбінації. Позначаються термінами «Traditional coolants». Традиційні антифризи вважаються морально застарілими, їх не застосовують на першій заправці автомобілів, в основному вони вийшли з ужитку. Це пов'язано з тим, що неорганічні інгібітори мають невеликий (не більше 2 років) термін служби, і не витримують високих (більше 105°C) температур. Силікати в процесі експлуатації покриває всю внутрішню поверхню системи охолодження силікатною шаром, що погіршує теплообмін і знижує ефективність охолодження двигуна.


На практиці часто використовується символіка компанії Volkswagen для позначення карбоксилатных антифризів G12 і G12+, для позначення гібридних антифризів G11, для позначення «Lobrid coolants» G12++.

Антифриз, який отримав від компанії Volkswagen назва «антифриз G11» має кілька недоліків. Принцип антикорозійного захисту – повне покриття охолоджуючої системи силікатною шаром товщиною приблизно 0,5 мм, однак у зв'язку з цим значно погіршується теплопередача між деталями і антифризом. Це призводить до прискореного зносу двигуна, втрати потужності і збільшення витрати палива. Термін експлуатації даного типу рідин – не більше 2-3 років. Поряд з цим у його переваги входить те, що даний тип присадок, може бути застосований без будь-яких негативних наслідків у всіх двигунах, при конструюванні яких використовуються сталь, алюміній, мідь та інші метали.

Існують так само антифризи зі специфікацією BS 6580. Між BS 6580 і VW G11 можна поставити знак рівності. Ці антифризи не містять нітритів, фосфатів, боратів і амінів, тобто відрізняються меншими відкладеннями накипу в системі охолодження, збільшеним терміном служби ущільнень насоса води (менше нерозчинних опадів), кращим захистом від кавітаційної корозії. Вони призначені для авто до 1996 року випуску, для радіаторів всіх типів, включаючи алюмінієві. Дані антифризи, як правило, забарвлюються в синій колір, хоча можуть бути зеленими і жовтими.


G12 – етиленгліколь з додаванням присадок з органічних інгібіторів (карбоксилатні з'єднання). Є більш сучасним продуктом. Принцип антикорозійного захисту – локально покриває вогнища утворилася корозії шаром близько 0,05 мм, а не всі внутрішні поверхні, тепловідвід при використанні цього антифризу більш ефективний, ніж у G11. Завдяки таким принципом дії термін служби присадок збільшується, тому період експлуатації таких рідин складає 4-5 років. Найкращим чином підходить для високих обертів і температурнонагруженных двигунів. Антифризи такою класифікацією розраховані на машини 1996-2001рр. випуску. Забарвлюються вони зазвичай в червоний колір (або його відтінки – від рожевого до фіолетового). Їх не рекомендується змішувати з антифризами класу G11.


Органічний антифриз «Long Life» (G12+) має нові присадки, засновані на кардинально іншому принципі захисту металів від корозії. Алюміній і сталь схильні формувати корозійний шар на своїй поверхні в присутності навіть незначної кількості вологи (досить навіть кількості знаходиться в повітрі). Нове покоління присадок активно перешкоджає формуванню подібного оксиду і завдяки своїй будові здатні виконувати свої функції набагато довше, ніж неорганічні. Особливістю є те, що органічний тип не може використовуватися з жовтими металами, тому при бажанні замінити в автомобілі антифриз старого зразка на новий, необхідно звернутися до сервісної документації (мануали) і заливати той, який рекомендує до використання виробник автомобіля. Якщо при конструюванні двигуна були застосовані жовті метали (мідь і латунь як у більш старих авто), то у такому моторі органічних «Long Life» антифризів протипоказано. Більшість сучасних двигунів вимагають як раз органічні антифризи. Антифриз з допуском VW (Audi, Seat, Skoda) – TL 774F (G12+) – рекомендований для автомобілів з 2001 року випуску. Він не містить нітритів, фосфатів, боратів, амінів і силікатів. Цей антифриз рожевого (червоного) кольору і змішується з будь-якими антифризами BS, G11, G12.


Саме в пакеті присадок є головна відмінність TL 774-G (G12++) від попередніх типів антифризів. Саме типів, так як TL 774-G (G12++) можна повною мірою віднести до окремого типу антифризів – так званим гібридним. Попередником TL 774-G (G12++) була охолоджуюча рідина з допуском VW – TL 774F (G12+). Вона не містить нітритів, фосфатів, боратів, амінів і силікатів, і пропонується для застосування в автомобілях починаючи з 2001 року випуску. У 2006 році автоконцерн VAG оновив свої специфікації на антифризи. При цьому допуск TL 774-D (G12) був видалений, залишився допуск TL 774-F (G12+) і з'явився новий, той самий TL 774-G (G12++). Цей клас був у першу чергу розроблений для преміум-автомобілів, таких як Bentley, Bugatti або Lamborghini. Нова охолоджуюча рідина створена на основі раніше використовувалися G12 і G12+, з тими ж функціями і властивостями, але при цьому в пакет присадок знову повернулися силікати. Саме це і відносить новий антифриз до класу гібридних (Lobrid). Цей антифриз є гібридом карбоксилатного і силікатної антикорозійних комплексів. Що тягне до своїх плюсів і мінусів.

Основний плюс – це максимальна універсальність нового антифризу. Крім того, що новий антифриз TL 774-G (G12++) можна застосовувати у всіх моделях концерну VAG виробництва починаючи з 2005 року, ця рідина повністю сумісна з більш старими рідинами класів G11, G12 і G12+. Її можна застосовувати в системах охолодження автомобілів інших марок як з чавунними, так і з алюмінієвими блоками циліндрів. Новий гібридний антифриз G12++ скорочує виникнення потенційної корозії на авто з більш широкою алюмінієвою поверхнею картера і головки блоку циліндрів при високій термічній навантаженні на двигун.

З мінусів, мабуть, можна виділити менш ефективне охолодження порівняно з безсиликатными антифризами і більш високу вартість, що завжди характерно для нових продуктів.


Основні національні стандарти на охолоджуючі рідини

  • ГОСТ 28084-89 (Російська Федерація)
  • BS 6580: 1992 (Великобританія)
  • SAE J 1034 (США)
  • ASTM D 3306 (США)
  • ONORM V5123 (Австрія)
  • AFNOR NF R15-601 (Франція)
  • CUNA NC956 16 (Італія)
  • JIS K2234 (Японія)
  • G-11 (Швеція)

Щоб антифриз не на словах, а на ділі відповідав символіки компанії Volkswagen, він повинен пройти весь цикл випробувань, затверджених компанією, і отримати від неї згоду на застосування. Без схвалення Volkswagen використання символів G11 і G12 – лише рекламний трюк. Крім того, повинні бути виконані вимоги VW по хімічному складу антифризів в частині змісту неорганічних компонентів. Так, обидві специфікації G11 і G12 (а також нові G12+ і G12++) забороняють наявність у складі антифризу боратів (бури), у той час як більшість вітчизняних антифризів і практично всі Тосолы містять ці бораты. Заборонені також фосфати, аміни і нітрити. Вміст силікатів у специфікації G11 строго регламентовано в рамках 500-680 мг/л, в G12++ в межах 400-500 мг/л, а в G12+ силікати заборонені. Як правило, виробники антифризів не вказують компонентів, що входять до складу антифризу, ні на етикетках, ні в рекламних буклетах. Проте, якщо вам вдасться дізнатися, що в склад якого-небудь антифризу входять бораты (бура) або фосфати, то він свідомо не відповідає жодній специфікації Volkswagen, в тому числі G11 і G12.


Змішувати можна антифризи одного типу. Змішання антифризів різних типів не рекомендується, так як це розбалансує пакети присадок.

Застосовуючи спочатку один з видів антифризів, а потім, змінюючи його на інший, слід враховувати один нюанс. Залитий після G11, G12 стикається з проблемою старої захисної плівки і працює з набагато меншою ефективністю. Та й змінювати його буде необхідно вже через 3 роки. А G11, залитий після G12, миттєво припиняє дію «попередника». Тому бажано користуватися завжди однією і тією ж маркою антифризу. І ні в якому разі не можна змішувати ці дві марки! З G11 здатний безперешкодно змішуватися антифриз G12+, що має властивості як у G12. При змішуванні страждає тільки термін його дії, падаючи до 3 років, а, загалом і в цілому, змішування дає прийнятні результати.

 

На закінчення рекомендація: заливайте в автомобіль тільки ті охолоджуючі рідини, які рекомендовані (мають схвалення/допуск) виробником цього автомобіля. Застосування неякісних охолоджуючих рідин, а так само рідин не відповідають вимогам автовиробника, може призвести до серйозних наслідків, основні з яких перегрів, осад, кавітація.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner