Кошик
167 відгуків
Телефон СТО автосервиса по дизельным авто +380(67)680-50-09СТО
Diesel.ck.ua Интернет-магазин запчастей

Причини витрат і втрат моторного масла в двигуні

Причини витрат і втрат моторного масла в двигуні

22 причини витрат і втрат моторного масла в двигуні.

Будь-якого автомобіліста турбує підвищена витрата масла. Особливо, коли це відбувається на «свежесделанном» моторі. Інженери компанії групи kolbenschmidt назвали 22 причини, з яких це може відбуватися.

1. Занадто великий зазор підшипника в турбонагнетателе.

У випадку зношування підшипників ковзання турбонагнітача точна герметизація ущільнень великого колеса турбонагнітача неможлива з-за великого зазору. Моторне масло всмоктується і згорає в камері згоряння.

Підшипники турбонагнентателя при експлуатації піддаються високим навантаженням. Знос виникає, як правило, в результаті великого пробігу двигуна, забрудненого або неправильно підібраного моторного масла або недостатньої мастила.

2. Забита зворотна лінія масла на турбонагнетателе.

Якщо температура зворотної олійною лінії від турбонагнетателяк блоку двигуна занадто висока, то відбувається нагароутворення масла в лінії. Причиною такого перегріву може бути якість масла або недостатнє загальне охолодження двигуна. Нагароутворення перешкоджає стоку олії до масляного картера. В результаті створюється високий тиск масла, що призводить до витоків масла на підшипниках робочого колеса турбонагнітача. Що потрапило в систему впуску масло всмоктується разом з виконаним повітрям в камеру згоряння і спалюється.

Причиною перегріву часто є неправильно прокладені масляні лінії, що проходять, наприклад, дуже близько до випускного колектора, неізольовані лінії або неправильно встановлені ізолюючі листи.

3. Знос ТНВД.

У 24 % всіх випадків причиною підвищеної витрати масла є знос рядних паливних насосів високого тиску (ТНВД).

Змащення рухомих деталей рядного ТНВД здійснюється, як правило, через масляний контур двигуна. У разі зносу елементів ПНВТ при русі поршнів насоса вниз моторне масло проникає в робочі простору елементів насоса. Тут моторне масло перемішується з дизпаливом, разом з ним впорскується в камеру згоряння і там згорає.

При проведенні робіт по ремонту дизельних двигунів з рядними ТНВД, що проводяться з-за підвищеної витрати масла завжди рекомендується піддати контролю також і рядний ТНВД. Ці роботи проводяться, як правило в демонтированном стані на випробувальному стенді.

4. Забрудненість всмоктуваного повітря.

Всмоктуване повітря проходить довгий шлях до камери згоряння. На цьому шляху розташована велика кількість точок з'єднання, що мають ущільнення або гумові шланги. Якщо вони стають пористими чи негерметичними, то через ці точки всмоктується нефильтрованый забруднене повітря, який потрапляє в камеру згорання. Те ж відбувається при недостатній фільтрації впускаемого повітря з-за відсутніх, дефектних або невідповідних повітряних фільтрів.

Потрапляючи у циліндр забруднення викликають змішане тертя і, як наслідок, підвищений знос на робочій поверхні циліндра, поршнях і поршневих кільцях. Результатом є підвищена витрата масла.

5. Знос ущільнення стрижня клапана (сальники) та направляючих втулок.

Завданням ущільнення стрижня клапана є запобігання попадання масла в зону напрямної клапана. Якщо зазор між напрямного стержня клапана і стрижнем клапана занадто великий або ущільнення стрижня клапана було пошкоджено при монтажі, то в цьому місці буде витікати масло, потрапляючи при цьому в камеру згоряння.

При кожному ремонті необхідно замінювати ущільнення, тому що після тривалої експлуатації гумовий ущільнювач зношується або втрачає свою еластичність.

6. Помилка складання головки циліндрів.

Неправильний монтаж головки блоку циліндрів може викликати перекіс елементів, в результаті якого в зоні камери згоряння можуть виникнути негерметичні місця на шляху до масляного контуру. Тоді на ущільненні головки циліндрів масло без того, що видно втрати, потрапляє через канали подачі масла в камеру згоряння.

З метою запобігання перекосу необхідно дотримуватися послідовність, моменти затягування і затяжку болтів під кутом.

7. Надлишковий тиск у картері.

У всіх двигунах спостерігається прорив газів. Це гази згоряння, потрапляючи в результаті високого тиску згоряння повз поршневих кілець в картер двигуна.

Якщо в результаті зносу поршнів, кілець і клапанів прорив газів вище звичайного, то в картері двигуна може виникнути настільки високий тиск, що масло у всьому двигуні проштовхується через ущільнення. Наочним прикладом є ущільнення стрижнів клапанів, які при високому надлишковому тиску відчувають набагато більше навантаження. Внаслідок цього в систему впуску або випуску уздовж напрямної клапана продавлюється ще більше масла.

В справних двигунах підвищення тиску в картері може виникнути із-за дефекту клапана випуску повітря з картера.

З великою кількістю газів, які прориваються може йти і масляний туман. З-за великого прориву газів все більше і більше масляного туману транспортується до системи впуску через яку масло потрапляє в камеру згорання.

8. Занадто високий рівень масла.

Масляний туман утворюється в результаті обертання колінчастого валу в маслі. Занадто високий рівень масла може призводити до утворення масляної піни. Разом з прорывающимися газами ця піна і зростаючий обсяг масляного туману піднімається через систему вентиляції до системи впуску. Якщо немає масляного сепаратора, то піна потрапляє в камеру згорання. Але і в двигунах зі складними системами відділення масла система може стати непрацездатною через піднімається олійною піни.

9. Порушення режиму згоряння і переповнення паливом.

В результаті порушень режиму згоряння або переповнення палива в камері згорання залишається незгоріле паливо.

Якщо це паливо відкладається на стінках циліндра, розчиняючи масляну плівку, виникає напівсухе тертя, що призводить до швидкого зносу деталей циліндропоршневої групи (ЦПГ).

Частина незгорілого палива у вигляді газів потрапляє в картер двигуна, температура якого значно нижче, конденсується там і перемішується з моторним маслом. Це призводить до зменшення в'язкості моторного масла, утворення чорних шламів, забивающих масляні канали.

Можливі причини: занадто багата суміш, дефект турбонагнітача, неправильна установка моменту запалення, порушення роботи системи запалювання, дефектні розпилювачі форсунок, дефектні ТНВД, неправильна виступає довжина поршня.

10. Нерегулярне техобслуговування.

Якщо не дотримуються запропонована виробником двигуна періодичність ТО, то в двигуні буде знаходитися забруднене масло протягом тривалого часу. Оскільки в процесі роботи пакет присадок поступово витрачається, знижується ефект змащення і виникає ризик підвищеного зносу.

11. Використання неякісних моторних масел.

При використанні неякісних або непридатних сортів олії не у всіх режимах може бути забезпечена надійна робота двигуна. Знос двигуна підвищується, наприклад, при пуску холодного двигуна при роботі в режимі високих температур і т. д. Масло повинно відповідати приписам виробника транспортного засобу по в'язкості і експлуатаційним властивостям.

12. Перекіс циліндрів.

Перекіс циліндра можна визначити за нерівномірного плямі контакту з окремими блискучими полірованими місцями сухий робочої втулки циліндра. Плямисті, нерівномірні плями контакту на зовнішній стінці гільзи циліндра, а також в циліндрі завжди є ознакою перекосу циліндра. Поршневі кільця не можуть бездоганно герметизувати перекошений циліндр ні по відношенню до масла, ні по відношенню до газів спалювання. Масло не може зніматися маслос'емних кілець, потрапляє в камеру згоряння і спалюється там. Одночасно підвищується тиск газів в картері двигуна.

Можливі причини: неправильна затягування болтів головки блоку циліндрів, відкладення та забруднення в системі охолодження, нерівні плоскі поверхні блоку циліндрів або головки блоку циліндрів, нечисті або перекошені різьби болтів головки блоку циліндрів, невідповідні ущільнення головки блоку циліндрів, дефектні опори буртиків, контактна корозія.

13. Помилки обробки при свердлінні та хонінгування.

З-за неправильної обробки поверхні циліндрів не створюється масляна плівка між поршневим кільцем і стінкою циліндра (товщина масляної плівки 1-3 мкм). При безпосередньому контакті кільця з робочою поверхнею виникає високий знос. З-за високого тертя, кільця, замість того, щоб відводити тепло, у відповідності з їх завданням, створюють ще додаткове тепло. Важливий вплив на якість обробки поверхні мають кут хонінгування і частка вивільнення графіту.

14. Занадто низький відсоток розкриття зерен графіту.

Вирішальний фактор утворення масляної плівки і здатності робочої поверхні циліндра зберегти службові цілі є відсоток розкриття зерен графіту. Оптимальна фінішна обробка поверхні з відсотком розкриття не менше 20 % дозволяє збір олії в западинах профілю і в графітових зернах, що сприяє підвищенню стійкості масляної плівки при високих навантаженнях і суттєвому покращенню здатності зберігати свої властивості. Розкриті графітові зерна можуть сприймати моторне масло як губка і при необхідності знову вивільняти його. Занадто гладка фінішна обробка, зокрема при чистому хонінгування з алмазними колами, в більшості випадків вказує на утворення металевого прошарку при обробці.

У металевій прошарку графітові зерна і канали закриті або забиті тонкою стружкою. Попадання масла стає неможливим. Лише при обкатці цей шар знімається поршневими кільцями, при цьому відбувається стабільний знос кілець. Після певного часу властивість поверхні циліндрів нормалізуються, але поршневі кільця залишаються зношеними. Витрата масла після обкатки не зменшується, а навпаки, навіть підвищується.

Хонінгувальні щітки усувають ці проблеми. Обробка хонинговальными щітками повинна бути останнім кроком при обробці поверхні циліндрів. Обробка щітками очищає западини поверхні, видаляє стружку забивающую графітові зерна і створює площинність, усуваючи гострі виступи, без зміни розмірів.

15. Перекіс або вигин шатунів.

Шатуни надають найбільший вплив на роботу поршнів. Помилки співвісності в результаті перекосу або вигину призводять до гойдаючому руху поршнів в поздовжній осі двигуна, які потім поперемінно стикаються з циліндром. Масло проходить через щілини, що виникають у результаті руху поршнів, і проникає в камеру згоряння. У найбільш несприятливих випадках створюється насосний ефект, за якого масло нагнітається вгору ще сильніше.

16. Поламані, затиснуті, неправильно встановлені кільця.

Поршневі кільця, виконують численні завдання, є вирішальними конструктивними елементами для роботи двигуна. Основне завдання поршневих кілець полягає в герметизації камери згоряння щодо картера двигуна. При неправильному монтажі кілець, вони не можуть виконувати свою функцію герметизації. Масло не знімається зі стінок циліндрів і потрапляє в камеру згорання.

Можливі причини: поламані поршневі кільця, заклиненные поршневі кільця, неправильно встановлені поршневі кільця (верхні і нижні поверхні кілець відрізняються), надмірний натяг при монтажі, неправильно встановлені маслос'емниє кільця.

17. Застосування неправильного, надлишкового або не залишився непоміченим ущільнювального кошти.

Ущільнювальні маси є конструктивними елементами двигуна, які не виступають на перший план. Ущільнювальні кошти забезпечують герметизацію різних систем, як щодо навколишнього середовища, так і між собою.

Ущільнювальні кошти часто повинні витримувати високі навантаження. Надмірне нанесення може викликати витоку. Залишки ущільнювальної маси, выдавливаемые з ущільнюються поверхонь у простір двигуна, можуть забруднити або забити масляні канали або водяні контури. З цієї причини деякі сучасні ущільнювальні маси розчиняються, якщо входять у контакт з маслом.

18. Залишилися непомічені сторонні тіла на поверхнях ущільнення.

Сторонні тіла між ущільненням і конструктивним елементом не дозволяють правильну посадку.У гіршому випадку це викликає перекіс в конструктивних елементах. Однак, набагато вище небезпека виникнення витоку з-за більш низького питомого тиску в плоских ущільненнях.

Якщо ущільнювальне засіб наноситься на неочищені поверхні, то в цих місцях із-за неякісного з'єднання можуть виникнути витоку масла. Тому перед складанням необхідно особливо ретельно очистити всі важливі деталі – головка циліндрів, масляний картер, клапанна кришка і т. д.

19. Негерметичні радіальні ущільнювальні кільця валу.

Радіальні ущільнювальні кільця валу (сальники) складаються з піддається високому навантаженні втулки з пластмасового компаунда, в яку вкладена пружина з коррозиостійкої високоякісної сталі. Ця пружина забезпечує високу і тривалу еластичність, компенсує потік в холодному стані, знос ущільнювача губки і забезпечує задані зусилля ущільнення. Для правильного функціонування ущільнювального кільця пружина повинна бути правильно вставлена.

Вирішальним для герметичності є стан працюючого валу. Якщо вал має биття або сліди обкатки на ущільнювальної поверхні кільця, то попереднє натяг ущільнювальної пружини недостатньо для герметизації. У цьому випадку, ущільнення, як правило, не витримують підвищеного тиску масла і можуть призвести до витоків.

20. Дефекти поверхні на ущільнювальної поверхні.

В результате поврежденных уплотнительных поверхностей после затяжки деталей между уплотнителем и уплотнительной поверхностью остаются зазоры, через которые масло или охлаждающая жидкость может вытечь или попасть в камеру сгорания.

21. Дефектный вакуумный насос.

Дефектная мембрана вакуумного насоса может привести к попаданию моторного масла в вакуумную систему. Это моторное масло остается в вакуумной системе и может привести к отказу пристраиваемых деталей.

22. Слишком высокое давление масла.

При слишком высоком давлении масла уплотнительные поверхности не выдерживают это давление.

Можливі причини: забруднення можуть забити масляні трубки і фільтри, дефектний зворотний масляний клапан і редукційний клапан можуть порушити циркуляцію масла, забитий масляний фільтр або перепускний клапан, використання невідповідних деталей.
 

Інші статті