Вода в дизельному паливі
Проблема передчасного окислення частин насосів високого тиску і форсунок добре відома. Вода є ворогом систем упорскування, зокрема дизельних насосів високого тиску. Хоча ця проблема існує протягом багатьох років, автовиробники борються з нею, але заходи не завжди ефективні. Її руйнівні наслідки майже завжди падають на плечі клієнта, тому що формула, з якої авторемонтні станції відхиляють свою відповідальність - "невідповідне дизельне паливо". Нижче наводимо деякі запитання та відповіді на цю тему:
1. Чому присутня вода в дизельному паливі?
Нафтові компанії застосовують суворі процедури, передбачені для запобігання надходження в бак палива з більш високим вмістом води, ніж максимально допустиме значення (0,02%, тобто 0,2 г води на кілограм дизельного палива), в цьому випадку не виникає жодних проблем з агрегатами автомобіля. Але для того, щоб перевищити цей поріг, достатньо трохи неуважність при заповненні цистерн. Транспортные кошти з великому кількістю води в дизелі відразу реагують на таке паливо і тому не важко ідентифікувати винувату АЗС.
2. Які пошкодження викликає вода, що утворюється в дизельному паливі?
Дизель "розбавляється" і його мастильна здатність знижується, тобто паливний насос високого тиску або насос системи Common-Rail можуть заклинити. Крім того, іржавіють металеві частини, якщо вони довго залишаються в контакті з водою.
3. Які частини паливної системи найбільш схильні до впливу води?
Всі системи вприскування дизельного палива чутливі до воді, але найбільше з високою пропускною здатністю дизельного палива, такі як Common-Rail від Bosch (яка працює з продуктивністю 160-200 л/год). Це тому, що звичайні фільтри (які ще встановлені на багатьох дизельних двигунах нового покоління) мають можливість відділення води, яка значно зменшується із збільшенням пропускної здатності. Якщо вони можуть відокремлювати 90% наявної в паливі вологи при пропускної здатності від 50 л/год (типово для попередніх автомобілів з прямим уприскуванням), то це значення зменшується при великих пропускних здатностей до менш як 20%.
4. Чи є спосіб для виявлення забруднення дизельного палива?
Вже давно стали застосовуватися датчики, розпізнавальні воду, яка збирається в паливному фільтрі, і запалюють контрольну лампу на приладовій панелі. Кілька років тому вони були забуті майже всіма виробниками автомобілів, але їх знову можна знайти сьогодні в багатьох нових моделях. Тим не менше, і це неймовірно, дорогі і широко поширені двигуни, такі як Audi, BMW, Mercedes і Volvo не використовувати цю функцію з датчиками і покладаються на ідеальний стан якості комерціалізованого дизельного палива, яке іноді викликає підозри. Однак, самого датчика не досить, якщо він встановлений на звичайний фільтр. Все тому, що світловий індикатор в автомобілях з системою уприскування з високою пропускною здатністю, такий як Common-Rail, включається тільки тоді, коли велика кількість води, яке вже пройшло через фільтр, досягає життєво важливих органів.
5. Чи є якісь фільтри, які здатні утримувати всю воду, перш ніж вона досягне насоса і форсунок, навіть з системою Common-Rail?
Для промислових, транспортних засобів і суднових двигунів застосовується перед-фільтр, єдине завдання якого - відокремити воду від дизельного палива, яке потім фільтрується іншим підключеним елементом фільтра. Виходячи з вартості та простору під капотом, впроваджуються кращі рішення. В транспортних засобах "JTD" групи Fiat, починаючи з версії "Євро-3", вже встановлено датчик води і фільтр з високою роздільною здатністю (більше 95% при пропускної здатності дизпалива 160 л/год), вироблений італійською компанією UFI. З площею фільтра 7400 см 3, максимальним робочим тиском 5 бар і рекомендованим інтервалом заміни 20000 км (не для України),
фільтри UFI H2O - це фільтри для покоління систем уприскування Common-Rail.
Фільтри UFI H2O були обрані в якості оригінальних для всіх двигунів JTD Common Rail виробниками Fiat, Lancia і Alfa Romeo, з єдиним винятком для моделей Punto і Multipla. В них застосовуються фільтри фірми Bosch. Інші автовиробники, такі як Peugeot, Citroen і Toyota, встановлюють на автомобілях з системою Common-Rail індикатор води, в той час як BMW, Mercedes, Volkswagen, Audi і Volvo, як вже було зазначено вище, не володіють такою функцією відображення наявності води в паливі і, отже, не передбачають починаються проблеми. Виробники виправдовують це рішення тим, що не буде виникати жодних проблем в умовах нормального використання дизельного палива. Але повний бак води може призвести до серйозних, дорогим пошкоджень системи упорскування.
6. Що може зробити власник дизельного автомобіля, щоб уникнути ризику пошкодження водою його системи вприскування?
Потрібно як можна частіше заправлятися на одній і тій же заправної станції і зберігати платіжні документи (наприклад, паливні картки або квитанції, що підтверджують платежі по кредитних картах, чеки), які чітко встановлюють походження палива. Якщо фільтр вашого автомобіля обладнаний дренажною системою для накопиченої води (звичайно мова йде про гвинті з накатаною головкою), вода повинна регулярно зливатися (Fiat пише, наприклад, через кожні 5000 км або раніше). Ця операція насправді проста, але дістати до зливної пробки зазвичай складно. Крім того, ви повинні злити суміш дизельного палива і води, що надходить з фільтра, таким чином, щоб не забруднювати навколишнє середовище. Тому краще звернутися до автомеханіком.
Власникам автомобілів "JTD" групи Fiat ситуацію можна поліпшити застосуванням фільтра з високою пропускною здатністю і датчиком води, який взаимозаменяется з вбудованим OEM картриджем. Треба тільки простежити коректне підключення датчика до контрольної лампи на приладовій панелі і до електричної системи автомобіля. Тому необхідно звернутися до фахівця. На багато дизельні двигуни інших виробників теоретично можуть бути встановлені сепаратори, користь яких не можна не оцінити.
В даний час виробники фільтрів розробляють більш ефективні фільтруючі елементи, які встановлюються в нових моделях автомобілів.
7. Розробляють автовиробники системи, що дозволяють уникнути незручного зливу води вручну з паливного фільтра?
UFI разработала систему с электронным управлением, которая указывает на наличие воды в фильтре. Когда вода достигает заданного уровня, фильтр автоматически осушается в соответствующий контейнер при последующем старте. Она установлена, например, в дизельных версиях Fiat "New Large", то есть в автомобилях повышенной комфортности, с 2003 года выпуска.
Итог
Нужно отметить, что, в странах ЕС владелец автомобиля, у которого топливная система вышла из строя по вине АЗС, имея в руках все возможности и рычаги в виде чеков, квитанций, лабораторных проб и анализов топлива, адекватную страховую систему, непредвзятую судебную систему и проч., осуществляет ремонт автомобиля не за свой счет.
В Україні ж автовласникові важко запропонувати конкретні рішення. Потрібно бути уважніше, заправлятися на перевірених автозаправних станціях, звертати увагу на колір дизпалива (молочного або білого кольору - суміш з водою), стежити за лампочкою датчика води (якщо такий є) в паливному фільтрі і регулярно міняти сам фільтр, доцільно встановити сепаратор палива і т. д.
- Dayco: якість, надійність, продуктивність - Ваш ключ до безперебійної роботи автомобіляВідкрийте світ надійних та довговічних ременів від Dayco. У цій статті ми розглянемо, чому продукція Dayco є вибором номер один для автовласників у всьому світі.Повна версія статті
- Volkswagen Tiguan другого покоління - різноманітність моторів і комплектаційVolkswagen Tiguan - це чудова альтернатива таким моделям, як Nissan Qashqai, з великим простором в салоні, вражаючими технологіями і різноманітними двигунами.Повна версія статті